You are Here Home|Internet marketing|NEMA BUDŽETA, NEMA NI MARKETINGA!

Blog

NEMA BUDŽETA, NEMA NI MARKETINGA!

0 komentara na prvi blog post! Odlično! Znači sve Vam je jasno. :)

Idemo dalje…

Šta je? Nema se casha? Zvučio kao večiti problem, a u stvari još veći je problem kada ovdašnji „bizmismeni“ (nije typo) vide marketing kao trošak a ne kao investiciju koja će im kasnije doneti mnogo veći profit.

Jednom prilikom su u vozu gospodina Vriglija (vlasnika kompanije Wrigleys) pitali zašto toliko reklamira svoje žvake, kada i onako skoro ceo svet žvaće Orbit, odgovorio je: Recite mi da li znate koliko brzo ide ovaj voz? – Pa oko 75 mph. – Šta mislite da bi se desilo ako bismo isključili pogon?  Objasnio!

Realna sitacija kod nas je surova, budžeti kompanija za marketing su stvarno svedeni na minimum. A u svetu u kojem je pažnja najbolja valuta postaje sve teže da se privuku oči i uši ciljnog tržišta. Danas se ne takmičimo samo protiv konkurencije koja ima 2 – 48 puta veći budžet za marketing nego mi, nego  i protiv socijalnih mreža koje polako preuzimaju primat na tržištu.

Ništa strašno, pravi preduzetnici se prilagođavaju svakoj sitiuaciji, tako da ću u nastavku dati nekoliko saveta za online marketing strategije koje su prilagođene za mali budžet.

  1. Mnoge kompanije maštaju o tome da da njihov prezenter, zaštitno lice bude neka poznata ličnost iz sveta filma, sportista ili kod nas naravno, pevačica. Umesto da trošite vreme da dođete u kontakt sa njima i novac za njihove preporuke, fokusirajte se na nekog „lokalnog heroja“, nekog ko je učinio neko dobro delo za zajednicu i to se provlači kroz sve medije. Na primer neki učitelj, vatrogasac, lekar i slično. Imajući na umu da oni nisu iskvareni selebovi i da se realtivno lako mogu kontaktirati, treba im poslati „poklon“ u vidu Vašeg proizvoda ili usluge.

Savet: Pozvati ih za nekoliko dana i tražiti iskereni feedback, njihovo mišljenje o proizvodu. Dobija se odličan materijal, koji ima pre svega kredibilitet i koji može da se koristi na blogu, društvenim mrežama, na sajtu kao preporuka ili kao sadržaj koji će se koristiti u marketinškom miksu. Cena: sitnica!

  1. Možda, tj. verovatno nemate budžet za naslovnu stranu najčitanijeg magazina ali zato možete da „ciljate“ na blogere. Izaberite tržšnu nišu koja vam odgovara, izaberite nekoliko vodećih blogova koje već u gađaju vaše tržište. Kontaktirajte vlasnika i ponudite mu nekoliko ideja kako ćete dati dotatnu vrednost njegovim čitaocima.

Savet: Ponudite vlasniku bloga malu količinu svojih proizvoda ili usluga koje će on pokloniti svojim čitaocima. Pošaljite svoje ideje o tekstovima za blog i objasnite kako će oni biti od koristi čitaocima. Pitajte ga intervju koji će biti objavljen na vašem sajtu, to je njemu odlična promocija pošto ste u istoj industriji.

  1. Napište e-knjigu o najvećim problemima u svojoj industriji. I naravno ponudite rešenje tih problema. Danas ne morate da imate budžet za štampanje knjiga, izdavačku kuću i na kraju distributera. Uploadujte ga na što više mesta, npr. scribd, slideshare, da bude dostupna, promovišite je na društvenim mrežama, šaljite na email liste i prezentujte je kroz druge kanale.

Savet: Cilj nije da se napravi direktan profit od prodaje knjige nego da ona služi kao alat za privlačenje potencijalnih klijenata, tako da potraže više informacija na vašem sajtu.

  1. Napravite Linkedin Besplatno je, što se uklapa u Vaš budžet, ponudićete vašoj poslovnoj mreži korisne informacije koje će generisati više poseta ka vašem sajtu: Razltat povećanje prodaje.

Savet: Nemojte da koristite ovu platformu samo za jednoličnu prodaju! Bitne su informacije koje mogu da pokrenu temu koja će biti od koristi celoj zajednici. To treba da bude glavni cilj. Grupa treba takođe da bude mesto gde će se članovi povezati sa ostalim stručnjacima na mreži.

  1. Napravite video i postavite ga na Youtube. Sa preko 800 miliona jedinstvenih posetilaca mesečno you tube predtavlja veoma moćnu platformu za marketing. Verovatno zvuči već poznato, ali verujte to mnogo više od postavljanja nasumično izabranih videa vaših proizvoda ili deljenja marketinških poruka.

Savet: Marketinški video treba da sadrži nekoliko ključnih elemenata:

  • Efikasan naslov koji će da sadrži ključne reči za pretragu.
  • Jasnu poruku koju želite da podelite sa svetom. Najbolje jednom. Greška je ako se stavi više poruka, dođe do zbrke i do šuma u komunikaciji.
  • Predstaviti koji su vaši glavni benefiti, kako vi možete da rešite njihove probleme na na najefikasni način.
  • Poziv na akciju – pozvati gledaoce da se prijave na vaš kanal ili posete websajt.

Profesionalna oprema za snimanje, kamerman, montaža se ne uklapaj u baš u svačiji budžet. Ako ste dovoljno kreativni,  kamera na smartfonu pravi „pristojan“ snimak, a na netu ima bezboj programa za video editovanje.

Za one koji žele nešto efikasnije, moj predlog je Whiteborad video. Iz ličnog iskustva mogu da kažem da su rezultati kampanja iznad očekivanih. Pogledajte infografik, pa donesite sami zaključak.

Iz svega gore navedenog dolazimo do zaključka je naslov pogrešan. Ima efikasnog internet marketinga i bez para, samo je pitanje vaše kreativnosti i znanja. Ako taj deo dobro uradite, za sve ostalo će da se pobrine „mreža“.

ABOUT THE AUTHOR

Ladislav

Marketing guru, PR expert, Sales Ninja! :) An ambitious, highly motivated and energetic sales executive with excellent marketing and business development skills. A results orientated professional with a proven ability to get results, generate revenue, improve service as well as reduce costs. Over 10 years marketing experience of working in competitive industries and successfully identifying, developing and managing new business opportunities within these markets.