You are Here Home|Content marketing|KO JE KOGA UBIO?

Blog

KO JE KOGA UBIO?

„Video killed the radio star“ kaže pesma.

Koga je video još ubio? Da li je ubio štampane medije? Kako je prošao online kontetnt marketing?

Video je postao najuticajni način komuniciranja sa publikom, bilo da je to YouTube, Vine,  ili neki drugi nosilac sadržaja. Prema nedavnoj studiji Usurv ako želite da podelite sadržaj sa posetiocima vašeg sajta, video je najbolji način to da uradite. 39% su veće šanse da posetioci podele sadržaj ako im je on prikazan u videu, 36% su veće šanse da ga  komentarišu i čak 56% su veće šanse da video dobije „lajk“.

Mada, nije još došlo vreme da se potpuno zapostave pisani sadržaji, gledanje videa i čitanje članka su dve potpuno odvojene kognitivne funkcije, tako da je na kompanijama da shvate razliku i donesu odluku kada će umesto članka korisititi video sadržaj.

Brojke ne lažu, korisnici interneta vole video sadržaje. Prosečan korisnik pogleda oko 206 videa masečno, a Nielsen tvrdi da će u bliskoj budućnosti  u 64% kompanija video dominirati u njihovim marketinškim strategijama. Gledajuci brojeve lako je doći do zaključka da je video mnogo privlačniji nego tekst, mada u ljudskoj psihologiji se ne dolazi tako lako do zaključaka, uvek će postajati posetioci koji više vole da pročitaju dobar tekst.

Video se u mozgu 60.000 puta brže obrađuje nego tekst. Kada nešto čitamo mozak nam je aktivno uključen u obradu podataka, naši kognitivni procesori rade naporno, i čitanje nas tera u razmišljanje, dok video sa druge strane oslobađa naš mozak napora i dozvoljava da se aktiviraju druga osećanja, npr. emocije, a znamo koliko su one bitne kada „gađamo“ ciljnu publiku sa našom porukom. Mnogo je lakše emotivno povezati se sa onim što smo videli, nego sa onim što smo pročitali!

Kako se donosi odluka da li ćemo da kliknemo na tekst ili video?

Kada donosimo tu odluku nama se čini kao da je to naša i jasna odluka, ali stvarnost je malo drugačija. Postoji nekoliko nesvesnih faktora koji utiču na proces donošenja odluke. Ovi faktori se odnose na trenutno stanje uma posetioca sajta, tip proizvoda ili usluge koji posetilac traži i od njegove celokupne ličnosti. Web psiholozi su utvrdili dva karateristična obrasca ponašanja koje korisnike interneta razdvajaju u dve grupe. To su posetioci koji su orijentisani na cilj, i neorijentisani posetioci. Posetioci koji su u „Browsing“ stanju uma prolaze kroz sajtove samo da vide šta ima u ponudi i to više zabave radi,  oni informacije uzimaju u razmatranje.  Pažnju će im privući šarene slike, video, atraktivni naslovi i slogani. Posetioci u ovakvom stanju uma će radije odabrati video nego tekst.

Posetioci koji su orijentisani na cilj dolaze na web sajt sa specifičnom namerom ili sa jasnim ciljem. Oni tačno znaju šta traže, bilo da žele da čitaju određeni sadržaj ili da kupe neki proizvod, dobiju najnovije informacije… Ovakvi posetioci radije biraju tekstualne sadržaje.

Zaključak:

Pitanje koje kompanije trebaju sebi da postave pre nego što se odluče za video ili tekstualni sadržaj je: Šta je proizvod koji mi prodajemo ili usluga koju pružamo?

Istraživanja su pokazala da nekada posetioci moraju da donesu veoma bitne odluke, kao što je kupovina osiguranja ili nekih drugih finansijskih usluga. Video će omogućiti interaciju sa posetiocima i dati im poverenje u proizvod, naravno ako je scenario dobro smišljen i vodi ih do cilja, a to je do rešenja njihovih problema.

Ponekad posetioci sasvim nesvesno odlučuju šta će da kliknu, preporuka je kombinacija obe vrste sadržaja, tako ćemo isključiti faktore odluke na koje ne možemo da utičemo!

Ako vam fali video sadržaj na Sajtu, Društvenim mrežama, YouTube-u, Marketing kampanjama, Blogu, Prodajnim mailovima, Newsletterima, Forumima, Banerima, Promocijama, Edukacijama, PR objavama ili Prezentacijama posetite SAJT i poručite provereno najefikasniji alat za prezetaciju na internetu.

ABOUT THE AUTHOR

Ladislav

Marketing guru, PR expert, Sales Ninja! :) An ambitious, highly motivated and energetic sales executive with excellent marketing and business development skills. A results orientated professional with a proven ability to get results, generate revenue, improve service as well as reduce costs. Over 10 years marketing experience of working in competitive industries and successfully identifying, developing and managing new business opportunities within these markets.