You are Here Home|Internet marketing|AJMO DA DIGNEMO % !

Blog

AJMO DA DIGNEMO % !

Kako da povećate (procenat) stopu konverzije na vašem websajtu? Imate dobru posećenost  na vašem websajtu ali nema rezultata, mislim konkretnih, nema prodaje. Šta će vam onda websajt?

Te posete „gledača“ vama ništa ne znače.  Da ne bi ostalo tako, u nasatvku ću sa vama podeliti neke od proverenih strategija kako da „zamolite“ posetioce da preduzmu akciju, da vam daju email adresu, ispune formular ili najbolje da poruče/kupe robu ili uslugu.

Nažalost,  prosečni procenat u zavisnosti od industrije se kreće ispod 5%, pogledajte ovde detaljnije podatke.

Kako povećati procenat? Evo ovako:

  1. Napravite formular sa što manje polja koja treba da se popune! Upravo nisam popunio formular za koji sam dobio link, a hteo sam. Datum rođenja? Nadimak? Ma daj! Da mi čestitate rođendan? Veoma bitno. Evo primera kako ne treba da izgleda formular. Treba tražiti što manje informacija. Po poslednjim istraživanjima  stopa konverzije se smanjuje za čak 11% dodavanjem samo jednog nepotrebnog polja.
  2. Koristite mišljenja kupaca. Komentari i mišljenja će smanjiti rizik novom kupcu a i poboljšaće Vaš socijalni status. Koristite ih na početnim stranicama!
  3. Uključiti jake pozive na akciju (CTA) u svaki komad sadržaja na vašem sajtu. Neka vaši posetioci znaju tačno šta želite da urade sledeće, dali da kliknu na dugme, da pročitaju blog post ili popune formular.
  4. Jasno definisati koja je Vaša glavna prednost, koja je Vaša glavna vrednost, zašto baš vi? Recite kupcima šta je posebno kod vašeg proizvoda ili usluge. U čemu se razlikujete od ostalih sličnih proizvoda na tržištu.
  5. Obavezno dajte garanciju. Ponudite povraćaj novca bez ikakvih pitanja, i to za sve kupovine. To će kupcima smanjiti rizik, a vama povećati prodaju. To im više znači nego da im obećate bilo kakve garancije.
  6. Obratite pažnju na naslov koji stavljate na početnu stranicu, to je možda najvažniji element na celom sajtu. Izgooglajte ili brainstormujte bar 7 naslova pre nego što izaberete najbolji i „okačite“ ga.
  7. Nemojte da nudite previše opcija! Ljudi postanu paralizovani ako imaju velik izbor, neznaju šta da izaberu i kao rezltat toga je da ništa ne urade, izbegavaju odluku. Budite kratki i jasni o karakteristikama vašeg proizvoda, i sugerišete koji proizvod je izabralo najviše klijenata – najpopularniji izbor kod kupaca.
  8. Postavite na sajt vašu sliku ili slike zaposlenih. Nemojte se bojati da postavite vašu sliku u side bar ili pored poziva na akciju. Taj postupak će smanjiti kupcima rizik, videće sa kime će poslovati i vidiće da iza brenda stoji prava osoba.
  9. Koristite „opipljive“ glagole kod poziva na akciju. Kada smišljate tekst poziva na akciju neka to bude tako da privuče pažnju, kao akcioni film… „zgrabite poslednji komad“ , „rezervišite vaše mesto“ i slično.
  10. Jasno navesti prednosti vašeg proizvoda ili usluge. Lista kareteristika vašeg proizvoda je važna, ali je još važnije da potencijalni kupci tačno znaju kako će im vaš proizvod pomoći ili rešiti njihove probleme.
  11. Postavite na sajt linkove ka socijalnim mrežama. Kao i mišljenja kupaca to će smanjiti rizik potencijalnim klijentima, imaće još jedno mesto gde mogu da vas provere, steknu poverenje i postanu klijenti, rezultat: povećanje stope konverzije.
  12. Ako imate opipljive proizvode, uključite igru brojeva. Napravite akciju gde ćete uključiti opis proizvoda i broj koliko je još proizvoda „samo“ ostalo u magacinu. Primer: Poručite odmah, ostalo još samo 2 proizvoda u magacinu.
  13. Dajte vašim posetiocima takozvani „tunel“ pogled! Prilikom kreiranja početne stranice uklonite sve što bi moglo da odvuče pažnju posetilaca, kao što su navigacije, razni side barovi ili neki drugi pozivi na akciju. Vaša početna strana treba da bude sa jednim ciljem, a to je da preduzmu jednu, specifičnu akciju i ništa više!
  14. Iskoristite emocije, pišite jezikom koji će uzbuditi vaše posetioce tako da dobiju želju da probaju vaš proizvod ili uslugu.
  15. Budite otvoreni za sve vrste plaćanja. Ne koriste baš svi Paypal, pogotovo u Srbiji. Razmislite o prihvatanju različitih vrsta plaćanja kako bi zadovoljili želje svih vaših potencijalnih klijenata.
  16. Uključite u sajt mišljenja klijenata. Kometrari potrošača i klijenata imaju veoma visok uticaj pri pomoći u odlučivanju prilikom kupovine. Prema studiji 88% ispitanika je reklo da je njihova kupovina bila pod uticajem pozitivnih komentara i mišljenja o proizvodu.
  17. Koristite fotografije i video visokog kvaliteta. Korišćenje loših stock fotografija ili videa niske rezolcije može poslati pogrešnu sliku o vašem brandu. Koristite profesionalne fotografije i video visokog kvaliteta gde god je to moguće.
  18. Napravite i koristite više CTA dugme/taster to je bolje nego da postavljate linkove. Na dugme se naravno lakše klikne, pogotovo ako se sajt gleda na mobilnom ili tabletu.
  19. Nemojte zahtevati „kompletnu“ registraciju prilikom kupovine! Neki sajtovi to zahtevaju, budite otvoreni i za jednokratnu ekspres kupovnu. Tako ćete minimizirati potencijalna premišljanja kupaca i uštedeti im vreme a vi dobiti novog klijenta.
  20. Koristite kratki video na početnoj stranici kako bi na što efikasniji način predstavili vaš brend. Na taj način jednostavno predstavljate vaše prednosti, posetioci ne moraju da čitaju i traže po sajtu šta im treba. Imajte u vidu da 80% informacija koje se dobiju gledanjem videa se zapamte. Budite drugačiji od konkurencije i ostavite dobar utisak na posetioce vašeg sajta.

Bonus savet: Ne zaboravite da je ključ uspeha za sajtove sa viskom konverzijom testiranje, testiranje i samo testiranje! Šta je dobro za jedan websajt, publiku ili određenu nišu ne znači da će da radi na svakom sajtu. Taško je napraviti univerzalnu strategiju koja odgovara baš za svaki sajt da se dobije optimalni procenat konverzije. Pronađite najbolje rešenje za vaše poslovanje iz gore navedenih predloga i držite se toga, rezultati će sigurno doći.

Imate vi neke savete za povećanje konverzije? Podilite ih sa nama u komentarima.

ABOUT THE AUTHOR

Ladislav

Marketing guru, PR expert, Sales Ninja! :) An ambitious, highly motivated and energetic sales executive with excellent marketing and business development skills. A results orientated professional with a proven ability to get results, generate revenue, improve service as well as reduce costs. Over 10 years marketing experience of working in competitive industries and successfully identifying, developing and managing new business opportunities within these markets.