You are Here Home|Internet marketing|9 RAZLOGA ZAŠTO KORISTITI DRUŠTVENE MREŽE

Blog

9 RAZLOGA ZAŠTO KORISTITI DRUŠTVENE MREŽE

Za nekoga je SMM (marketing društvenih mreža) samo hir, za nekoga je sledeća velika stvar koja treba da se uradi! Mogli bi da budemo u centru pažnje, povećamo prodaju, vidljivost i ojačamo brand.  Za nekoga je samo reč bez praktičnog značenja i što je najgore, treba da se uči ili da se plati neko ko bi to radio.

Iz razloga što su se veoma brzo pojavile društvene mreže su dobile reputaciju da su prolazna stvar i da su neprofitabilne. Međutim statistike nam govore drugačije. Prema istraživanju Hubspota 92%  učesnika na tržištu je tvdilo da im je u 2014. godini social media marketing bio veoma važan za poslovanje i 80% je reklo da je povećana posećensot njihovih sajtova. Takođe prema Social Media Examineru  97%  učesnika u tržišnoj trci  koristi društvene medije ali 85% nije baš sigurno kako se „alat“ društvenih mreža koristi i čemu služi!

Iz gore navedenog možemo da vidimo da društvene mreže imaju ogroman potencijal da povećaju prodaju, ali i da postoji nedostatak razumevanja kako to da se postigne.  U nastavku ću navesti nekoliko prednosti korišćenja društvenih mreža u poslovanju.

  1. Više mogućnosti za konvertovanje potencijalnih klijanata u kupce. Svaki post koji se postavi na društvenim mrežama je potencijalna prilika za vas. Takođe na jednom mestu imate pristup novim klijentima, starim kupcima, potencijalnim klijentima i što je najbolje možete da komunicirate sa njima. Svaki blog post, slika, video ili komentar je šansa da neko reaguje, a reakcija može dovesti do posete vašeg sajta i kasnije do konverzije. Neće svaka interakcija koja je vezana za vaš brand da rezultira konverzijom, ali svaka pozitivna interakcija povećava verovatnoću moguće konverzije.
  2. Povećava se prepoznatljivost brenda. Svaka prilika da predstavite vašu kompaniju i povećate vidljivost je dragocena. Društvene mreže su samo novi kanal da prikažete proizvod ili uslugu koju nudite, te da da se čuje glas vašeg brenda. Ovo je veoma važan kanal zato što ste istovremeno dostupni novim klijentima a i prepoznatljivi postojećim klijentima. Danas, često nepoverljivi kupci mogu bolje da se upoznaju sa brendom, ako vas pronađu na više različitih mreža.
  3. Viša stopa poverenja. Bitna činjenica je da brednovi postaju humanizovani interakcijom na društvenim mrežama. Na društvenim mrežama se brendovi ponašaju kao ljudi, a znamo da ljudi vole da posluju sa drugim ljudima, a ne sa kompanijama.
  4. Povećava se lojalnost ka brendu. Prema izveštaju Texas Tech University brendovi koji koriste društvene mreže imaju mnogo veću lojalnost njihovih klijenata. U izveštaju se zaključuje da bi kompanije trebale da koriste SMM kao alat za povezivanje sa klijentima i za postizanje bolje lojalnosti prema brendu.
  5. Povećanje dolaznog saobraćaja. Bez društvenih mreža vi ste ograničeni samo na ljude koji znaju za vaš brand i na pojedince koji pretražuju ključne reče na pretraživačima. Svaki profil na mreži predstavlja put ka vašem sajtu i priliku za novog posetioca. Što više kvalitetnog sadržaja i što više profila na različitim mrežama daju dobitnu kombinaciju za povećanje dolaznog saboraćaja na vaš sajt, a to znači više potencijalnih klijenata i više konverzije.
  6. Samanjenje troškova marketinga. Prema Hubspotu preko 84%  ispaitanika je reklo da im je porastao saobraćaj ka njihovoj stranici a „uložili su“ samo 6 sati nedeljno na društvene mreže.  Jedan dan nedeljno ili sat dnevno nije velika investicija u kanal kakav su društvene mreže s’ obzirom kakve vam rezultate može doneti. Pa čak i plaćene reklame na Facebooku ili Twitteru su relativno jeftine u zavisnosti od vaših ciljeva te se mogu uvek uklopitit u vaš budžet.  Savet je da uvek krenete sa manjim iznosom i kako se konverzije povećavaju tako povećavate budžet za ovaj kanal marketinškog miksa.
  7. Povećanje vidljivosti na pretragama. SEO je najbolji način da se uhvati saobraćaj sa pretraživača. Nije više dovoljno da redovno objavljete postove u svom blogu, da optimizujete tagove i postavljate linkove ka vašem sajtu! Google i drugi pretraživači mogu da računaju  rangiranje prema prisustvu na društvenim mrežama, zato što „jaki“ brendovi skoro uvek koriste društvene mreže. Kao takav, sa prisustvom na mrežama pretraživačima delujete kao brend sa kredibilitetom i poverenjem. Zaključak: Za dobre rezultate na pretraživačima  uz dobru SEO optimizaciju obavezno je prisustvo na društvenim mrežama.
  8. Bolji korisnički servis. Društvene mreže su kanal komunikacije kao email ili telefon, samo mnogo efikasniji. Svaka interakcija sa klijentima na društvenim mrežama možeda pokaže vaš nivo korisničkog servisa i profesionalnosti. Na primer, neko ima žalbu na neki proizvod na Twitteru, možete javno da date objašnjenje i preduzmete korake kako bi ispravili kriznu sitaciju kroz direktnu komunikaciju. Ili ako neko pohvali proizvod, možete mu se zahvaliti i preporučiti da testira druge proizvode, te da ih preporuči prijateljima.
  9. Bolji uvid u zahteve kupaca. Preko društvenih mreža možete da steknete korisne informacije za čega su vaši klijenti zainteresovani i kako se ponašaju. Možete pratiti komentare i videti šta misle o vašem poslovanju. Možete generisati temu koja je najzastupljenija i izaziva najviše interesovanja i ponuditi im priozvode koji se ukalpaju u priču. Možete meriti konverzije sa promocija koje su preko raznih društvenih mreža i tako naći kombinciju za povećanje prihoda.

Ovo su samo neke od prednosti, i ovo se odnosi na dugoročne kampaje na društvenim mrežama. Ako tek sada želite da krenete u SMM avanturu imajte ovo u vidu:

  • Konkurencija je već na terenu! Vaši konkurenti su uključeni u društvene mreže i uzimaju deo medijskog kolača. Nemojte to dozvoliti i sedeti skrštenih ruku! Ako kojim slučajem njih nema na nekoj mreži, to je prilika za Vas, iskoristite to!
  • Što pre počnete – pre ćete osetiti rezltate! Društvene mreže su u osnovi građenje pozitivnih odnosa javnošću i imaju tendenciju rasta. Vaš prijtelj će lajkovati, negov prijatelj, njihov prijatelj… i tako se širi krug potencijalnih klijenata. Počnite što pre i širite krug vaše publike!
  • Nemate šta da izgubite! Nekoliko sati nedeljno da bi bili uključeni u igru, i nije neka pljačka u odnosu na druge marketinške kanale. Uspostavite svoje prisustvo na društvenim mrežama!

Zaključak:

Što duže čekate, možete više da izgubite. Marketing drštvenih mreža, ako  se radi kao treba može dovesti nove klijente, više saobraćaja ka sajtu i više konverzija. Ako ste zainteresovani da krenete a ne znate gde i kako, probajte trenutno najefikasniji alat na društvenim mrežama. Bićete iznenađeni rezultatatima.

ABOUT THE AUTHOR

Ladislav

Marketing guru, PR expert, Sales Ninja! :) An ambitious, highly motivated and energetic sales executive with excellent marketing and business development skills. A results orientated professional with a proven ability to get results, generate revenue, improve service as well as reduce costs. Over 10 years marketing experience of working in competitive industries and successfully identifying, developing and managing new business opportunities within these markets.